Connecting to LinkedIn...

W1siziisijiwmtyvmtevmjmvmtavmtqvmtivnjawl3f1zxn0aw9ucy5qcgcixsxbinailcj0ahvtyiisije5mjb4otuwiyjdxq

Sollicitatievragen voor klantenservice medewerkers

Als je hebt gereageerd op een klantenservice vacature, ben je hier op het juiste adres. Careertrotter heeft kandidaten over de hele wereld aan de leukste banen in klantenservice geholpen en onze klanten zijn altijd erg tevreden omdat we onze kandidaten goed voorbereiden voordat ze op sollicitatiegesprek gaan.

Vergeet niet dat wij ook veel klantenservice vacatures in het buitenland hebben, dus neem gerust een kijkje als je nog op zoek bent!

Klantenservice: wat houdt het in?

De basis van klantenservice is weten dat de klant altijd koning is, en dat de klant altijd gelijk heeft. De klant tevreden houden is de grootste verantwoordelijkheid van iedere klantenservice medewerker. Je bent meestal het eerste aanspreekpunt van een (ontevreden) klant, waardoor de manier waarop jij je gedraagt veel invloed heeft op de algehele ervaring van de klant. Het gaat volledig om de klant en de manier waarop jij die behandelt. Het is jouw taak om een positieve relatie met ze op te bouwen en ervoor te zorgen dat ze vertrouwen hebben in het bedrijf dat je vertegenwoordigt.

Welke sollicitatievragen kan je verwachten?

Het zal vooral om competentiegerichte vragen gaan waarbij het bedrijf erachter probeert te komen hoe je in het verleden met bepaalde situaties bent omgegaan en hoe je dat in de toekomst zal doen. Hieronder laten we je zien welke vragen je ongeveer kan verwachten. Bereid je maar voor!

Mogelijke sollicitatievragen voor klantenservice medewerkers

  • Wat zou je doen als je 10 taken krijgt, maar slechts tijd hebt voor 8?
  • Wat kan je ons vertellen over ticketverkoopsystemen?
  • Hoe goed werk je onder druk?
  • Werk je goed in een team?
  • Wat zou je doen als je op het laatste moment een probleem moest oplossen?
  • Hoe zou je omgaan met een boze klant?
  • Kun je een voorbeeld geven van wanneer je net dat beetje extra deed voor een klant?
  • Hoe zou je een probleem op een creatieve manier oplossen?
  • Als je een dringend klantverzoek moest afwijzen, hoe zou je dat dan doen?
  • Met welke targets heb je in het verleden te maken gehad en wat waren je resultaten?
  • Waarom zouden we jou aannemen als klantenservice medewerker?

Onthoud

Een groot deel van deze vragen is competentiegericht – volg daarbij onze gouden regel: Geef altijd een voorbeeld, ook al wordt er niet naar gevraagd. De werkgever wil weten hoe je in het verleden met bepaalde situaties bent omgegaan. Dit is je kans om door middel van positieve ervaringen te laten zien wat je kan!

Vergeet niet dat je ook andere vragen zal krijgen:

Of misschien wil je wel weten welke vragen je bij andere vacatures kan verwachten:

Dit waren onze sollicitatievragen voor klantenservice medewerkers. Nieuwsgierig naar de banen die wij aanbieden, neem dan snel een kijkje bij onze vacatures in het buitenland!