Connecting to LinkedIn...

W1siziisimnvbxbpbgvkx3rozw1lx2fzc2v0cy9jyxjlzxj0cm90dgvylw5sl2pwzy9iyw5uzxitmi1uzxcuanbnil1d

Hoe verminder je stress op werk?

Spelen in de herfst - werken in het buitenland

Iedereen heeft wel eens te maken met stress – of je nu pas bent afgestudeerd en de arbeidsmarkt op probeert te komen of een full-time baan hebt en daarnaast het hele huishouden moet doen. Wat het ook is: er komt altijd wel wat stress bij kijken.

Gelukkig is dat heel normaal. Sommige mensen zeggen zelfs dat stress laat zien dat je ergens veel om geeft en toegewijd bent. Toch is het fijn om te leren hoe goed om te gaan met stress, en daar helpt Careertrotter je graag bij. We hebben onderzoek gedaan en vertellen je graag hoe je ervoor kan zorgen om stress op werk (of ergens anders) te verminderen.

Als meertalige recruiters weten we bij Careertrotter maar al te goed wat stress is. Het is niet altijd makkelijk om iedereen tevreden te houden, dus wij zijn heel wat gewend. En onze ervaring delen we graag met jullie. Ga er lekken voor zitten en lees snel verder!

  • De basis: voldoende slaap & gezond eten

Als je in recruitment werkt, werk je zelden van 9 tot 5: we blijven net zolang tot al ons werk af is. Het is dus erg belangrijk om ’s nachts goed te slapen; vaak merk je al na 1 korte nacht dat je sneller gestrest bent. 

Ook gezond eten is onmisbaar. Bij Careertrotter hebben we daarom een fruittafel, die dagelijks wordt aangevuld met vers fruit. Doen ze daar bij jou op kantoor niet aan? Stel het dan voor, of neem voortaan je eigen appeltje mee.

  • Houd de zaken op orde

Bij Careertrotter geven we veel om time management. Zo zorgen we er allemaal voor dat we dagelijks zoveel mogelijk werk gedaan krijgen en zoveel mogelijk kandidaten aan een baan in het buitenland kunnen helpen. We houden zelfs rekening met het onverwachtse door er speciaal tijd voor in te roosteren. Goed plannen voorkomt dat het ons allemaal te veel wordt en vermindert daarmee de stress op werk. Begin de dag met het maken van een planning en stel doelen op voor jezelf. Haal je die doelen niet? Dan weet je dat je het de volgende dag anders aan moet pakken.

  • Blijf actief

Iedereen weet dat bij het sporten endorfine vrijkomt en dat het daarom stress vermindert, maar als je aan het werk bent kan je nou eenmaal niet gaan sporten. Probeer toch zoveel mogelijk in beweging te blijven door regelmatig te stretchen, af en toe een wandelingetje ta maken of door het kantoor te lopen wanneer je aan de telefoon zit. Heb je een sportschool op kantoor? Of heb je wat ruimte naast je bureau om wat oefeningen te doen? Wees creatief en zorg dat je dagelijks voldoende beweegt om stress op werk te verminderen.

  • Steun

We zijn een vrij hecht team, en als een van ons een slechte dag heeft zal de rest er alles aan doen om hem of haar te helpen en gerust te stellen. Maak eens een kopje thee voor je gestreste collega of zet wat chocolaatjes neer om het team op te vrolijken. Ben je zelf gestrest? Zoek dan je collega’s op en deel je gevoelens met ze, dat lucht sowieso op.

  • Beloning

We kunnen allemaal wel een steuntje in de rug gebruiken. Bij Careertrotter stellen we doelen op en als we die halen belonen we onszelf. Of het nu een lunch buiten de deur is of iets anders – een kleine beloning maakt je dag meteen beter.


En zo doe je dat! Best makkelijk, toch?

Probeer onze tips eens uit en laat ons weten of het helpt je stress op werk te verminderen! Hoe ga jij om met stress? Laat het ons weten!