Connecting to LinkedIn...

W1siziisijiwmtyvmtavmtmvmtavmtkvmtcvndgwlziuanbnil0swyjwiiwidgh1bwiilcixotiwedk1mcmixv0

Blog

Bedrijven & social media: 7 goede redenen

2017-02-27 09:00:00 +0000 by Kellie-Anne Molloy

Iedereen is verbonden - werken in het buitenland

Hoewel steeds meer bedrijven eraan mee doen, is nog lang niet iedereen op de hoogte van de commerciele voordelen van social media. Toen social media net begon dacht iedereen dat het wel weer over zou waaien, maar niets is minder waar. Hoe zouden we anders al onze contacten kunnen onderhouden?

Zelfs na al die jaren zijn er nog steeds bedrijven die niet inzien hoeveel voordelen social media heeft voor hun business. Het is gratis, dus het enige wat je ervoor nodig hebt is tijd. Met die tijd kan je je doelgroep bereiken, een band met ze opbouwen en de merkbeleving en communicatie van het bedrijf verbeteren. Als Nederlandstalig recruitment bureau sturen we onze kandidaten altijd een informatiepakket toe waarin ze kunnen lezen voor wat voor een bedrijf ze solliciteren, maar we adviseren ze ook altijd om de social media kanalen van een bedrijf goed te bestuderen.

Als je denkt dat je het als bedrijf ook zonder social media goed doet, lees dan eerst even deze 7 voordelen van social media voordat je het echt helemaal afschrijft:

De 7 geweldige voordelen van Social Media voor business:

  • Je klanten leren kennen

Door actief te zijn op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram leer je je doelgroep stukken beter kennen dan via een enquête of vragenlijst. Klanten zijn niet bang om hun mening te delen op internet, waardoor je als bedrijf precies kunt zien wat er over je gezegd wordt. Dit is misschien niet altijd positief, maar dan weet je in ieder geval waar je aan moet werken. Zie het als opbouwende feedback!

  • Verbeter je dienstverlening

Bepaalde social media platforms, zoals Twitter, zijn ideaal voor klantenservice en klachtafhandeling. Het is niet alleen heel efficiënt (klanten krijgen binnen enkele minuten een antwoord), het is ook volledig transparant waardoor bedrijven hun zwaktepunten niet langer kunnen verbergen. Klanten zien ook hoe je klachten afhandelt waardoor goede service op social media ook meteen goede reclame is voor je bedrijf.

  • Versterk merkherkenning & loyaliteit

Als je op social media zit ben je makkelijker te bereiken. Als je op je verschillende kanalen veel met klanten en volgers communiceert leidt dat ongetwijfeld tot betere merkherkenning en loyaliteit en stappen klanten niet zo snel over naar een ander merk.

  • Webverkeer

Als je veel volgers hebt op social media kan je ook veel meer mensen naar je website toe trekken – en dat is weer goed voor je omzet!

  • Vertrouwen opbouwen

Door regelmatig te posten en je mening te delen bouw je vertrouwen op tussen je bedrijf en je klanten doordat het laat zien dat je gezag hebt op een bepaald gebied. Deel daarom veel informatieve artikelen die veel inzicht bieden, in combinatie met luchtige, grappige content. Deze afwisseling zorgt ervoor dat je volgers geïnformeerd én geamuseerd worden. Ze zullen dan veel meer waarde hechten aan alles wat je te zeggen hebt.

  • Goed voor SEO

Social media helpt dus bij het aantrekken van meer webverkeer, maar het helpt ook om je bedrijfspagina hoger in de Google ranking te krijgen. Hoe meer mensen je artikelen en posts delen, hoe beter! Wij zijn dus niet de enige die van sociale bedrijven houden – Google is het met ons eens.

  • Gratis

Social media kan je dus helpen om je bedrijf te laten groeien, en het is ook nog eens gratis! In plaats van dat je al je geld verspilt aan online advertising en google ads, biedt social media je de mogelijkheid om gratis meer omzet te draaien.

En dat zijn onze 7 top redenen – ben je al overtuigd? Zo niet, dan hebben we er nog eentje voor je:

  • Concurrentie in de gaten houden

Social media geeft inzicht in wat de concurrentie zoal doet. Waar kan je iets van leren en hoe kan je ervoor zorgen dat jouw bedrijf iets heel anders doet? Wees vooral niet jaloers, maar leer ervan!

Hopelijk heeft dit je overtuigd - en zo niet: probeer het dan in ieder geval een keer! Je hebt niets te verliezen en heel veel te winnen

comments powered by Disqus