Connecting to LinkedIn...

W1siziisimnvbxbpbgvkx3rozw1lx2fzc2v0cy9jyxjlzxj0cm90dgvylw5sl2pwzy9iyw5uzxitmi1uzxcuanbnil1d

Hoe helpen zoekwoorden jou aan een baan?

zoekwoorden

Net zoals wij onze content moeten aanpassen voor jullie, onze lezers, moeten werkzoekenden hetzelfde doen voor ons als ze gevonden willen worden in onze zoektocht naar kandidaten.

Recruiters krijgen nog weleens een slechte naam wat betreft het scannen van CV’s en je hoort vaak dat recruiters in slechts 6 sec bepalen of een CV geschikt is of niet. Dat is bij sommige recruiters misschien het geval, maar vind je het gek?

Recruiters hebben maandelijks een groot aantal vacatures te vervullen en hebben simpelweg geen tijd om alle CV’s uitgebreid te lezen.

Hoe doen recruiters dat dan?

We handelen eigenlijk net als digital marketeers en doen onderzoek naar zoekwoorden. Recruiters gebruiken speciale codes die ze helpen bij het vinden van geschikte kandidaten: dit helpt ze door duizenden CV’s te zoeken naar de matchende kandidaat.

De code bestaat uit een aantal zoekwoorden of zinnen die een persoon kan gebruiken bij het beschrijven van zijn of haar werkervaring op het CV. Ben je bijvoorbeeld Marketing Manager geweest en zijn onze recuiters daarnaar op zoek, dan zouden ze iets intypen als SEO, PPC of zelfs Social Media omdat dit woorden zijn die jij in je functieomschrijving zou gebruiken.

Als je deze zoekwoorden niet gebruikt en je functieomschrijvingen op je CV vaag zijn, wordt het voor ons ingewikkeld om je te vinden – waardoor je misschien wel een droombaan in het buitenland misloopt!

Waarom doen we dit?

  • Het scheelt tijd – het helpt ons om de juiste werkzoekende te vinden voor de juiste baan in het buitenland. Bij Careertrotter zullen we je nooit opbellen met een willekeurige vacature. We doen ons huiswerk goed voordat we kandidaten opbellen, zodat als we bellen, je ongetwijfeld geïnteresseerd bent.

Hoe leer ik zoekwoorden gebruiken?

Als je op zoek bent naar een baan en je weet wat voor soort baan je wilt…

  • Zoek online – Ga na wat recruiters en werknemers in hun functieomschrijvingen hebben staan en let vooral op de zoekwoorden. Diezelfde zoekwoorden kan je vervolgens in je eigen CV gebruiken.
  • Gebruik vaktaal – Dit is waarschijnlijk een van de weinige situaties waarin we je aanraden om vaktaal te gebruiken. Als je op zoek bent naar een marketing baan, zoek dan niet alleen op ‘marketing’ (te vaag), maar gebruik woorden als AdWords’, ‘SEO’, en ‘PPC’. Zo kunnen wij je veel makkelijker vinden.