Connecting to LinkedIn...

W1siziisimnvbxbpbgvkx3rozw1lx2fzc2v0cy9jyxjlzxj0cm90dgvylw5sl2pwzy9iyw5uzxitmi1uzxcuanbnil1d

Waarom zou je in een callcenter moeten werken?

werken in een callcenter

Bij Careertrotter begrijpen we niet waarom mensen zo’n negatief oordeel hebben over werken in een callcenter. Wereldwijd hebben we namelijk heel wat gelukkige kandidaten aan een leuke baan bij een callcenter geholpen.

Veel van hen zijn doorgegroeid naar andere afdelingen – mede dankzij hun nuttige ervaringen bij callcenters. Contact centers hebben zich ontwikkeld; in plaats van dat je de hele dag aan de telefoon zit, worden klanten tegenwoordig ook via email, chat, social media en online fora geholpen.

Wij willen daarom dat je een baan bij een callcenter gaat zien als een goede investering. Het draagt bij aan je persoonlijke ontwikkeling, aangezien de meeste werkgevers gratis trainingen aanbieden waarbij je je vaardigheden in communicatie, onderhandelen, problemen oplossen en sales kan ontwikkelen. Door deze uitgebreide training wordt het callcenter vaak gezien als dé talentenpool van een bedrijf: en dus het perfecte begin van een carrière.

Daar ben je nu misschien nog niet zo veel mee bezig, maar werkgevers kijken altijd naar de vaardigheden die je hebt opgebouwd tijdens je vorige banen. De veelzijdigheid van werken bij een callcenter kan daarbij zeer in je voordeel werken. Het opent deuren voor jou en je carrière. Geloof je het nog steeds niet? Lees dan snel verder:

Voordelen van werken bij een callcenter: 

  • Geen ervaring nodig
  • Ontwikkeling van je vaardigheden
  • Een weg naar je droombaan
  • Leuke mensen ontmoeten
  • Snelle promoties

 

  • Geen ervaring nodig

Voor de meeste callcenter banen heb je geen relevante ervaring nodig. Ben je net afgestudeerd en wil je graag werkervaring op doen in het buitenland? Dan zijn callcenters altijd een goede optie.

  • Snelle promoties

Als je toegewijd bent en goed presteert, zal je daar bij een callcenter snel voor worden beloond. De meeste seniorposities worden intern gevuld dus als je graag wilt doorgroeien is dit een makkelijke en snelle manier. Bij een promotie hoort meer verantwoordelijkheid en een hoger inkomen – motiverend, toch?

  • Ontwikkeling van je vaardigheden

Als callcenter agent ben je vaak het eerste contactpunt voor een klant, waardoor werkgevers veel tijd investeren in het ontwikkelen van jouw professionele vaardigheden. Grijp de kans en luister, communiceer en probeer deze waardevolle vaardigheden zoveel mogelijk in de praktijk te brengen. Het zijn namelijk vaardigheden die bij iedere andere baan goed van pas zullen komen – geloof ons maar.

  • Een weg naar je droombaan

Zoals we al eerder zeiden, opent werken bij een callcenter veel deuren. Als je bij het callcenter van een bedrijf begint, leer je gaandeweg alles over het bedrijf , ontwikkel je jezelf en wordt je zelfverzekerder waardoor je uiteindelijk in aanmerking zal komen voor interessante, hogere posities. De meeste bedrijven vullen hun posities namelijk het liefste intern – zorg dus dat je er klaar voor bent!

  • Met leuke mensen werken

Omdat steeds meer jongeren willen werken in het buitenland, bestaan veel callcenters uit werknemers uit alle hoeken van de wereld. Hierdoor krijg je de kans om met mensen uit verschillende landen, met verschillende culturen en talen te werken. Werkgevers hechten veel waarde aan een positieve werksfeer, waardoor er altijd gezellige evenementen worden georganiseerd, zoals BBQ’s, werkborrels en teamuitjes die het werk nog leuker zullen maken.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan! Neem vooral contact met ons op om te zien hoe we je kunnen helpen bij het vinden van een baan in het buitenland.  

Wacht niet langer af en ga er zelf op uit: we hebben veel verschillende callcenter vacatures in het buitenland in de aanbieding. Meld je vandaag nog aan om snel die waardevolle vaardigheden te ontwikkelen.

 

Werken in het buitenland was nog nooit zo makkelijk

Pssst vergeet niet je in te schrijven zodat je al onze vacatures kunt bekijken.